onsdag den 18. maj 2011

Nogle opgaver er svære at komme i gang med.

Nogle opgaver er så store eller virker så store at de er umulige at få hul på. Det er for mig især opgaver der ikke har et specifikt krav til hvad slutproduktet skal være. Sådan en opgave har vi desværre fået stillet for nylig. Jeg må indrømme at det er nærmest umuligt at komme i gang.
Jeg ved godt det findes rigtig mange redskaber til at få splittet et projekt op i mindre dele. Mange af de redskaber har jeg jo brugt før. Men denne gang er det som om motivationen mangler. Det er virkelig ærgerligt, for det er egentlig en fed opgave.
Opgaven: Vi skal designe et koncept for en café i Aalborg (jeg vil ikke nævne caféen ved navn her). Briefet bestod i at de mangler kunder i tidsrummene 14-17 og 20-luk (der er forskellige lukketider alt afhængig af ugedag). De vil henvende sig til kunder i alderen 30+. De vil beholde de eksisterende kunder. De vil ikke lave om på menuen. De vil gerne adskille sig fra de andre caféer i Aalborg.  – VÆR’SGO AT GÅ I GANG!! J
Det er lidt svært egentlig. Kunder i alderen 30+ har ofte børn. I tidsrummet 14-17 skal ungerne hentes. I tidsrummet 20-luk skal kunderne finde en barnepige. Det er jo derfor svært at få disse mennesker til at komme i caféen.  Så derfor er jeg nok desværre gået lidt i stå.
Op på hesten igen.  UPDATE FØLGER – håber vi J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar