mandag den 29. august 2011

Kunsten at søge en praktikplads

Som landet ligger skal jeg i praktik i forbindelse med mit studie som Grafisk Designteknolog på Univercity College Nordjylland. Jeg er glad for at vi skal i praktik, for på den måde får man jo både gode og dårlige erfaringer. MEN men men, hvor skal man søge???
Jeg har hele dagen lignet ét stort spørgsmålstegn. Det hænger sammen med, at jeg har en drøm om at designe emballage og andre grafiske 3dimensionelle ting i den størrelsesorden. Mit store problem = Jeg sidder i Aalborg og alle (*læs: de fleste af den slags) bureauer og arbejdspladser ligger på sjælland. Det er jo VIRKELIG noget hø. Især, når man som jeg, ikke er så flytbar pga. den lille familie. Det er jo ikke ligefrem muligt at rykke ALT op med rod og flytte i 3 måneder!!! Op på hesten igen.

Den store plan må så være at
  1. Være den første til at søge hos ét af de få bureauer, der ligger her i Aalborg
  2. Undersøge alle virksomheder der har med fødevarer, smykker, og andre fine små ting at gøre. For at finde en virksomhed, der har en inHouse marketing afdeling og selv designer virksomhedens emballage
  3. Finde ét af de bureauer på sjælland der beskæftiger sig med emballage og undersøge muligheden for "fjernpraktik" hos dem.
  4. Finde en praktikplads et sted i Aalborg, der intet har med emballage at gøre. Og måske opdage at det er OK
Har du gode idéer til hvor en der findes en mulig praktikplads for en emballage-interesseret Grafisk Designteknolog i Aalborg og omegn? Så er det da HELT tilladt at komme med gode hints ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar