tirsdag den 18. december 2012

Indrømmelse!

Jeg er ikke fantastisk god til at få vedligeholdt bloggen!

Jeg overvejer, om jeg skal starte helt forfra, finde en helt anden tilgang eller bare fortsætte, hvor jeg er.

Overvejelserne fortsætter. Jeg læser masser af blogge af kloge kvinder. Af en eller anden grund er det mest kvinder. Jeg ved ikke hvorfor. Er det en kvindeting at blogge? Eller er det mere et udtryk for at det sprog og de tanker, jeg falder for er det der minder mest om min egen verden? Og dermed mit sprog og mine tanker? Måske...

I hvert fald skal jeg have udvidet min horisont for, hvad der kan være mulige blog-emner for mig.

Mit problem:

Jeg er bange for det bliver for intimt og for navlebeskuende. Især er jeg bange for, at det bliver for udstillende.

Eksemplerne på kvinder for hvem det er lykkedes både at fange læsere og alligevel holde en afstand er mange.

kig forbi superheltemormaren, sneglcille og StineStregen mange flere og se at jeg har ret.

Måske skulle jeg turde skrive om de svære ting i livet og mere om det der med livet med barn, som superheltemor, maren og sneglcille.

Måske skulle jeg gemme mig bag tegninger af hverdagen som StineStregen og hverdagsnadia, men så skulle jeg jo rent faktisk også producere en tegning hver dag, hvilket er NOGET af en forpligtigelse.

Måske er det netop der min arkileshæl er. Måske skal jeg droppe tanken om at blogge hver eneste dag. Sætte forventningerne lavere. Bare jeg husker at vende tilbage i perioder oftere og stærkere end andre.

Og hvad satte så alle disse tanker igang?

Jeg faldt (igen) over denne guide/e-bog af en fantastisk blogger "Kloge kvinders guide til blogging". Og så kommer tankemylderet - alle sammen omhandlende bloggens fortid og fremtid :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar