fredag den 23. september 2011

Markedsføring virker!

Masser af reklame og en klar profil har skaffet flere elever til Lynghøj Efterskole efter år med vigende elevtal.  P4

Jeg gad godt at alle firmaer huskede på dette! Vi ved jo alle sammen, at marketingsbudgetter som regel ikke er direkte målbare på bundlinjen. Det er bare ikke let at klare sig uden markedsføring overhovedet i dagens Danmark. Det lader sig kun gøre for de få. I disse tider hvor alle virksomheder føler, de er nødt til at spare, er det typisk markedsføringen, der spares på. Det er bare et dumt sted at spare efter min mening. Hvad kan din virksomhed, hvis den ingen kunder har? Netop - INTET! Så tjener du ingen penge og så går det da først galt. Som virksomhed er du nødt til at gøre opmærksom på, at du eksisterer. Du er nødt til at komme ud ad busken og råbe: "VI ER HER ENDNU."  Dette gøres med god markedsføring. Så er jeg ligeglad med om du har et budget på 100,- eller 100.000.-  Gør opmærksom på jer selv og skab noget omtale. En anbefaling til mindre virksomheder er: Tag sagen i egen hånd og ansæt én person til at agere marketingsafdeling. Det er billigere i længden end at hyre et bureau hver gang, der er noget. Til gengæld har du altid én der følger op på de gode historier og husker at få dem fortalt til medierne. Én der husker at opdatere på de sociale medier og egen hjemmeside. Én der er på forkant med nye brochurer og den messestand du forresten også skullle huske at fikse. Med andre ord behøver du ikke længere selv bekymre dig - for "let's face it" så glemmer man det eller fiksfakser det i sidste øjeblik.
"Du skal turde bruge penge for at tjene penge," siger det gamle ordsprog. Det gælder altså stadig. Det har Lynghøj efterskole og deres kommunikationsfirma bevist.

Sæt igang !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar